Digitaalsed lahendused kinnisvaras. Olen veendunud, et väärtuslikku vara tuleb hoolikalt hallata, kuid sageli on kinnisvara selles osas olulise täiustamise vajaduse ees. Olen isiklikult kohanud olukordi, kus mitme miljoni väärtuses vara haldamine toimub pigem “käe-järgi” kui süstemaatiliselt kogutud andmete ja pikaajalise planeerimise alusel.
Hoone teenuste tehnilised andmed ja energiatarbimise info on sageli hajutatud erinevates kaustades, Exceli failides või mitmes süsteemis, mis nõuab eraldi sisselogimist. Seadmete hooldustööd on märgitud paberil hoolduskäsiraamatutesse, kui keegi seda mäletab ja selleks aega leiab.
Sageli on parim vara seisundi ja eelnevate hooldusteabe allikas kinnisvara haldaja või hooldustöötaja enda mälu. Kuid mis juhtub siis, kui see “kõndiv infoallikas” pensionile läheb või jääb pikale haiguslehele?
Digitiseerimise eelised Maailm muutub kiiresti digitaalseks ja kinnisvara valdkond peaks selles arengus täiel määral osalema. Kuid see digitaalne areng peaks olema kasulik, tuues kasutajatele tegelikku lisaväärtust ja lihtsustades nende igapäevatööd.
Näiteks võib vallavalitsuse finantsjuht kontrollida arvutist kiiresti planeeritud tulevasi renoveerimistöid. Samuti saab spordikompleksi hooldustöötaja mobiilirakendusest jälgida, millal tuleks järgmine kord õhukäsitsemisseade hooldada.
Sagedasti saame tagasisidet klientidelt, kes kiidavad digitaalsele üleminekule. Üleminek digitaalsed süstemaatilisele ja ennetavale kinnisvara hooldusele toob pikaajalisi kulude kokkuhoiuvõimalusi. Samal ajal säästab korraldatum tööviis personaali aega ja pingutusi, kui need investeeritakse kinnisvara ja selle kasutajate heaolu edendamisse, mitte tarbetutesse probleemidesse ja informatsioonitakistustesse.
Kuidas kinnisvarahaldustarkvara kasutusele võetakse? Olukorras, kus kinnisvara andmed ei ole veel digitaalses vormis kättesaadavad, alustatakse protsessi põhitõdedest. Näiteks minu digitaalsedjuhitavas ettevõttes alustame kinnisvara läbivaatamisest ja kogume vajalikke andmeid tehniliste hoone seadmete ja struktuuride kohta, mis vajavad regulaarset hooldust.
Seejärel kannetakse andmed tarkvarasse ning klient saab ettepaneku vara hoolduskava kohta. Samal ajal saab planeerida ka tulevasi remonditöid, vähendades ootamatuid kulusid.
Oluline osa on uue süsteemi käivitamine, kus vara haldamise ja hoolduse eest vastutavad isikud tutvuvad tarkvaraga.
Motiveerimine on siin oluline. Tarkvara eesmärk ei ole jälgida töötajate lõpetamata ülesandeid. Süsteem on tõeliselt kasulik, kui kogu vajalik ajakohane teave tööülesannete täitmiseks on lihtsasti leitav ühest kohast.
Comments are closed